Feljegyzések a fotelból – Taktika: 0, Játék: 0, Eredmény: 0

fotelszurkolo-29Ezzel a rövid értékeléssel (vagy inkább véleménnyel) be is lehetne fejezni a mai napi foteles szösszenetemet, mert már előre érzem – pedig még nem nagyon fogalmazódott meg bennem, hogy miről is í­rjak – nem lesz egy kellemes kirándulás, nem fog sütni a nap, a patakví­z sem fog a lábunk alatt békésen csordogálni, a kedvesünk sem fog szeretettel hozzánk bújni és Morzsi kutya sem fog órákig önfeledten szaladgálni az erdő sűrűjében. Mert végül is az elmúlt idők legkiábrándí­tóbb Ferencvárosát láttuk tegnap, ennél csak a Nagy Tamás “korszakban” játszottunk rosszabbul (az csak két mérkőzés volt, de a Haladás elleni 1:2-t soha nem feledem). De ne legyek ennyire “kegyetlen”, tegnap azért volt néhány helyzetecskénk (melyek elpuskázásában most kivételesen Dani jeleskedett, de Djuricin is hozzátette a szokásost) és az utolsó 10 percben már úgy pörgött a csapat ahogy az elejétől fogva kellett volna, de akkor már a veszett fejsze nyele kirepült az Arénából és valahol a Sas lábainál landolt. Aki megpróbált lehajolni hozzá, de mikor meglátta a fejszére í­rt üzenetet, erős karmaival megragadta és egészen Újpestig repí­tette – örüljenek valaminek a lilák is… Nekünk túl sok örömünk nem volt a tegnapi napban és akkor még finoman jellemeztem magam és szurkolótársaim lelki állapotát a végigszenvedett 90 perc alatt.

Mely még az Aréna agorájában három óra magasságában elég optimistának tűnt. Lassan gyülekezett a “nép”, a mi kis “csapatunk” sem képviseltette magát teljes létszámban (jobbulás Csabus-Laudetur, a tegnapi vereség biztosan nem segí­tette elő a bacilusok elüldözését), de mégis többen felzötykölődtünk vidékről, hogy ezen a borongós szombat délutáni napon részesei legyünk egy magabiztos győzelemnek. Talán túl optimisták voltunk a kezdő sí­pszó előtt? Végül is csak egy kiesőjelölt csapat látogatott hozzánk, plusz az utolsó két meccsünket, ha még gyötrelmesen is, de meg tudtuk nyerni és újra elérhető közelségbe került a minket megillető hely. Akkor még azt hittük, hogy az tényleg minket illett, a Paks elleni zakó után már nem lehetünk biztosak benne. Sőt…

Az Üllői úti fák már hetek óta csóválják a törzseiket, ők sem nagyon értik, hogy vajon mi is történt velünk a bajnokság eddigi 15 forduló során (lassan a feléhez érkezik a szezon!). Alig több mint 50 %-s pontvadászat, 22 kapott gól…meccsenként másfél gól? Mi a fene történik a hátsó alakzatunkban? Vagy talán nem csak az 1+4 tehet minden kapott gólról? Ha jól tudom, azért igazoltunk középső védőt a nyáron, mert a szakmai stáb egy kissé hiányosnak érezte a védelmünket (csak halkan jegyzem meg, 2015/16-ban az egész szezonban kaptunk 23 gólt!). Jött Hüsing, aki elég gyorsan bizonyí­totta, hogy még a nem éppen magas NB I-s szintet is alig üti meg, a padra még jó lehet, de arra, hogy kiszorí­tsa a Fradi egyik “matuzsálemét” (bocsi Leo!), már nem. Sőt néhány esetben még Cukic is előrébb került, akinek már egy éve játékosokat kéne felhajtania (bocsi Csuka, benned még igazi Fradi szí­v dobog!).

Ne ragadjunk le Hüsingnél, ott van Trinks is, aki ugye Hajnal helyére szánt a stáb (aki szintén nem fiatal titán – ő még Varga Zoli idejében volt 16 évesen) és akit többet látunk a szünetben a pályán passzolgatni a társakkal mint élesben az ellenfél kapuját rohamozni. De ne csak a légiósokkal foglalkozzunk, ott vannak az EB “hősei”, Pintér és Lovrencsics akik a szó szoros értelemben elfelejtettek focizni. Pintérnek Gerzsont kéne “semlegesí­tenie”, Lovrének meg az eltékozolt Lamaht kellene pótolnia. Mindkét eset egy totális lyukra futás, egy totális tévedés. Gerzson még “nyugdí­jasként” és többet tesz le az asztalra mint Pintér, Lovrét meg Lamaht összehasonlí­tani, annyi mint búza helyett tökmagból kenyeret sütni.

Ezektől függetlenül van mikor össze tudja kapni magát a csapat, de van, mikor olyan mélységekbe zuhan, ahonnan már azt hisszük, nem lehet kikecmeregni. A tegnapi 90 perc (+10 ráadás) pont ilyen volt. Katasztrófa, amit egy nem éppen nyugisan végigaludt éjszaka után sem értek. Nem lebecsülve a Paksot (mégis csak atomot kapunk tőlük) eleinte még azt sem tartottam gondnak, hogy Ramí­rez hiányzott a kezdőből (vajon vele mi történt?), ott van Leo, neki rutinból le kell hoznia a mérkőzést. Igen ám, de arra nem gondoltam akkor, hogy Rami nélkül nem működik a baloldal, nincs szélsőjáték, ezáltal Djuricin is szí­ntelen-szagtalanná válik. A jobboldal sem lett jobb. Lovre már kispados, helyét Radó foglalta el, akinek nem mutatták meg a mérkőzés előtti mágnestáblán, hogy valójában hol is helye. A szélén…a vonal mellett. Nem nehéz megjegyezni, ki van jelölve. Helyette hol ott bóklászott, hol középen, hol cserélt Djuricinnel, olyan volt mint egy mókuskerék, csak a labdával találkozott ritkán. Pedig a buszos védekezés ellen alap a védelem széthúzása, amit csak úgy érhetünk el, ha a szélsők a széleken helyezkednek el és minden idegszálukkal megpróbálnak a védelem mögé kerülni.

Ez a bizonyos mögé kerülés aztán végképp nem sikerült. Ahogy az átlövések sem, abból volt egy, azaz egy darab, amit Pintér eresztett meg, de Kemenes kipiszkálva a bal felsőből. Ismét rúgtunk egy valag szögletet és szabadot, Dani háromszor kapura is tudott fejelni, de most ezek sem sikerültek. Máskor fejesből 1/1 az arány, tegnap 3/0. Kivételesen Djuricinnek is csak egy helyzete volt (máskor a többszöröse), de azt is kihagyta. És ennyi volt, jöhet a csapó, vége, ende, fin, konyec (több filmes nyelven nem tudom a vége szót). Céltalan labdázgatás futás nélkül, tanácstalanság, bátortalanság. A csúcspont az volt, amikor Dilaver egy szöglet után 20 méterre az paksiak kapujából ahelyett, hogy rátűzte volna (pedig neki már többször sikerült), egy gyors hátraarc után Dibuszt “szöktette”. Ennél a pontnál szakadt el a cérna a lelátón. A véleményformálás ezen formáját inkább nem is részletezem. Ahogy a meccs végét sem, ilyen gyorsan talán soha nem ürült ki az aréna.

Miután a “tollam hegyére” vettem a játékosokat, jöhetne a szakmai stáb felelőssége, de az tényleg nem az én saram eldönteni, hogy mikor kell jönnie a váltásnak. Mert jönni fog, az szinte biztos. Már én sem bí­zom bennük, nem látom a kiutat, nem látom, hogy valójában mit is akar játszani a csapat, nem látom bennük a tűzet, a szenvedélyt, a lendületet, csak azt, hogy szinte minden játékosunk egyre rosszabbul teljesí­t, hogy a csapatjáték a nullával egyenlő, azon kí­vül, hogy sokat birtokoljuk a labdát (melyből azért a hátvédek viszi a prí­met), más nem nagyon köszön vissza a mágnestáblán megálmodott taktikából.

Úgy hazaautókázni esőben és sötétben (amit még a vereségnél is jobban utálok), hogy közben nincs mellettem Laudetur barátom, aki a kormányt szokta kezelni (újfent jobbulást!) és nincs kivel közösen megemészteni a kudarcot, az volt tegnap nap “fénypontja”.

Mert ki lehet kapni, a világ legjobb csapata is ki tud kapni, de ilyen szomorkás vereségbe már régen futottunk bele.

29 hozzászólás a(z) Feljegyzések a fotelból – Taktika: 0, Játék: 0, Eredmény: 0 bejegyzéshez

  • Kedves szurkolòtí rsak

    Egy pí r kérdés a jelenlegi sport-fejlôdési programmal kapcsolatal.

    A Fradinak is jutna belôle ?

    Aztí n — ha jut — ví ltoztatna a jelenlegi utí npòtlí s kérdésen ?

  • Kedves szurkolòtí rsak

    A Rapidosok szurkolòi oldalí n mí r Thomas Doll-t tartsí k esélyesnek az ùj edzôi posztra.

    Thomas Doll tí vozik ?

    Kí r lenne.

    Voltak hibí i, de voltak erényei is.

    • már cáfolják mindenfelől.
      pedig nem lenne más járható út.
      persze még ő egyedül is kevés volna.

      • Kedves L.I. alias kispufi on

        Az utolsò idôkben talí n elrontottí k a viszonyt a szurkolòk (ultrí k) és sají t maga közt azok a nyilatkozatok, hogy ô mindent jòl csiní lt, …

        Én a jelenlegi nyomí snak tulajdonìtaní m, mikor érzi egy edzô, hogy keresnek valamilyen bûnbakot, és ô nem adja magí t ilyesmire.

        Jogos persze az a nézet is, hogy valahogy ô is felel a jí tékosaiért, és a teljesìtményükért és nem kenyhet mindent ôrí juk.

        A jí tékosok talí n kezdték érezni, hogy a nagy szeretet, nyalí bolí s, bìztatí s valhogy ìgy (a nyilatkozatokat nézve) talí n sokszor inkí bb a képernyôknek szòlt, mint ônekik.

        A nyiltan urambí tyí mmòdjí n elbí nt jí tékosoknak Sem Volt talí n mindegy, hogy ki ült le a cserepadra és ki jí tszhatott.

        Azonban legyünk tí rgyilagosak is:

        Doll egy ùj kultùrí t hozot az Üllôi ùtra: Aki iparkodik, azt meg kell jutalmazni (és az nem hülye).

        A jí tékosokkal (akiket szeretet) jòl bí nt (a mí sikakkal talí n kevesebbé).

        Meghonosìtott valamit az Üllôi ùton, amit még talí n vissza fogunk sìrni egyszer.

        A jòindulatot.

        Lehet, hogy szerette Doll, amikor szerették és hajlott a szinészkedéshez is. De jòindulat mindig benne Volt.

        Ezért — akí rhogy sül is ki a dolog — hí lí s fogok neki lenni. Persze a megnyert bajnoksí gért is.

        Tí vozí sí t egy kitépet fí nak hasonlìtaní m. Amit ô ültetett, annak a gyökerébôl vagy fog nôlni, hasonlò jòakaratù korszak, vagy a földben fog elveszni az, ami vele kezdôdött.

        Csak sajní lom, hogy megint itt van az òra.

        El fogunk ültetni egy ùj fí t, amelynek nem fogjuk megadni ùjbòl a bizalmat, hogy ní lunk gyökerezzen.

        Minek is: Szép a fa, akkor is, mikor nincs gyökere. Könnyebb csak bedugni a földben. Nem kell ví rni, nem kell öntözni, nem kell trí gyí zni. Van, mert van. Csak meddig ?

        • Kedves Szurkolótársak!
          Megint csak sok igazság megfogalmaódott itt, amihez néhány gondolatot én is hozzátennék még. Moniz idejében változott meg valami, ő egy olyan fanatizmust hozott, amit korábban jó ideig hiányoltunk, és bár sok hibája volt, a JÁTSZÓ csapata nem egy, elveszettnek hitt mérkőzést fordí­tott meg az utolsó pillanatban. (Nem értettem Besic jobbhátvéd poszton játszatását, a brazil fekete gyerek -- a neve nem is jut eszembe -- erőltetését, pedig ő még belső védőnek sem volt jó a lassú reakcióideje miatt stb.) Moniz vállalta a problémás embereket, és még a vezetőséggel szemben is játékospárti volt. És imádtuk a CSAPATot a szellemes, kiszámí­thatatlan, ellenállhatatlan, csupa szí­v játék miatt. De a végén, Akeem halálával megtört valami…
          Doll megtaní­totta a csapatot akkor is győzni, amikor nem játszottunk jól, és ezt soha nem felejtjük el neki. De az már az elején is látszott, hogy neki a megfelelni és megfeleltetni-elv fontosabb, mint a tényleges játéktudás. Nagyon gyorsan igyekezett megszabadulni Moniz valamennyi igazolásától, főleg Jenner nyilatkozata után, hogy a 2015 tavaszi csapat azért még Moniz csapata…
          Aztán jöttek az igazolások, és elképedtünk: nem kellett Leonardo, Jenner stb., és hoztunk olyan játékosokat, akikről maga Doll mondott le fél- vagy egy év után. (Pedig ma már felértékelődik mondjuk egy Felix Lauth, mennyivel jobb focista volt, mint a helyzetelpuskázó Djuricin!) Nyugodtan mondhatjuk, hogy az igazolásaiból talán csak Ramirez vált be maradéktalanul, ugyanakkor folyamatosan vesztette el Doll a helyes önértékelést, és a hibák tényleges elismerése helyébe egyre inkább a felelősségáttolás, a bűnbakkeresés került. Pedig fontos lett volna azt is bevallani, ő mit és miben hibázott, ez azonban elmaradt. Nem is csak a játékosállományunkkal van a baj, de még inkább azzal, hogy ki és miért játszik vagy nem játszik! (Ezeket már leí­rtam korábban…) Most már akkor sem tudunk nyerni, ha kivételesen tényleg jól játszunk, mert koncepcionálisan van baj a csapattal, mert kiszámí­tható, buta játékot játszik, egyszóval: valami megint megtört, szerintem lépni kell, mielőtt még nagyobb lesz a baj! Az őszinte szembenézésre most nagy szükség lenne, de félek, valahogy erre a mostani vezetésben kevés a hajlandóság… Mindörökké hajrá Fradi!

          • Szinte mindenben egyetértünk. Az lenne jó,ha Monizt és Dollt össze lehetne gyúrni. Egy ilyen edző kéne a Fradi kispadjára. Sajnos azt sem tudjuk, hogy valójában ki döntött a játékosok igazolásában-elküldésében. Mert ha Doll rábólintott Leonardo és Lamah elküldésére, valamint Trinks, Hüsing és Ryu leigazolására, akkor tényleg komoly szerepe van a “tavalyi” Fradi hanyatlásában.

            • Igen, egyetértek! Remélem, úgy gondoltad Te is, hogy a Doll “vérprofesszionalizmusa” és a Moniz fanatizmusa ha párosulna, még ebből a csapatból is lehetne kihozni valamit!!! Arról nem is beszélve, hogy ha ez a 2 edző összetenné a tudását, még talán ní­vósabb bajnokságokból is szerződnének ide … persze, mi azt szoktuk meg, hogy a játékosállomány 80 %-a franzstadti, a többi meg 18-20 évesen került fel Csonkamagyarországról … ettől még évtizedeken át versenyképes csapatunk lehetett a nk. szí­ntéren … de ma más világot élünk … világsztárokat adnak el (dobnak ki) csak azért, mert “nincs bennük több pénz” …

          • Kedves Csupor Iství n on

            Nagyon jòl figyelte meg Doll edzôt mí r eleintôl kezdve, mikor azt ìrta, hogy : “…De az már az elején is látszott, hogy neki a megfelelni és megfeleltetni-elv fontosabb, mint a tényleges játéktudás….”

            Akí rmilyen jò edzô jöhet a Fradihoz külföldrôl, mindig meg fog maradni az, hogy ô fôleg üzleti érdekbôl alkalmozott, üzleti elví rí soknak prôbí l eleget tenni, és a helyzete nem a szurkolòk jòvoltí bòl, hanem a vezetôség irí nti fegyelemmel kell kiérdemelnie és a felmutatott sikerek alapozzí k meg.

            Ez a két sortûz közé szorulí s meg felôröl minden embert.

            Felvetôdik az a kérdés, hogy ô kinek felel és ki irí nt felelôs.

            Ez a kérdés valòjí ban nem vetôdik és merül fel a zöldvérûben.

            Doll sok nyilatkozatait, ebbôl a szemszögbôl nézve, mí sképp érzi az ember.

            Ha nem felel meg, akkor mentegetôzni kell.

            A munkaadòjí t meg ki kell elégìtenie.

            Kivel szemben elkötelezett ?

            A Fradi és a vezetôsége ugyanaz ?

            Ezért valòjí ban nem tudom zokon venni Doll edzônek kijelentései, amìg nem tisztí zott az elkötelezettség kérdése.

    • Laci! Lehet. De a mai Rapidban SEMMIVEL sincs több potenciál, mint a Fradiban … szerintem … esetleg a Szántó Tamást hazahozhatnánk … :-))) KOMOLYAN!

      • lacimadí r, Szí ntò Tamí sban, fiatal jí tékos korí nak ellenére, lí tok a Rapidban elôrelépéseket.

        A Fradit bizonyí ra erôsìtené.

  • “Malaky Mihály tisztában volt azzal, hogy a sport fejlődését, csak a tömegek áldozatkész érdeklődésének fokozásával lehet biztosí­tani. Azt is jól tudta, hogy az érdeklődés fenntartásának és erősí­tésének leghathatósabb tényezője a jó sport, ennek az elérésére pedig a legjobb eszköz a konkurrencia és a rivalizálás növelése.” -- í­rta Malakyról 1932-ben dr. Koch Nándor egykori válogatott labdarúgó, újságí­ró, tanár, bölcsészdoktor.

  • Végigolvasgatva a kommenteket egyrészt nem mondható rózsásnak a helyzetünk, másrészt meg a véleményekből a féltés és a Fradi iránti szeretet tükröződik. Akkor is, ha bí­rálunk, ha kritizálunk. Mégis jó olvasni a tartalmas és vitára ösztönző véleményeket…de vajon az érintettek is olvassák?

    • Ők xarnak rá vastagon … csak mi, bohócok vagyunk még néhányan ebben a mai (Való) világban, akik egy kicsit belehalnak, ha a FRADI olyan, amilyen … légy erős, lalolib, a játékosok sem olvassák … azt sem tudják, hogy van egy ilyen oldal .. :-)))) Ezek a maiak “ilyen” fradisták … :-)))
      Kevesen vagyunk itt … de emlékezz a 451 fok Fahrenheitre … ott IS maradtak túlélők … mellesleg, a többi magyar, sőt kelet-európai klub még ennyit sem mondhat el … tavaly nyáron beszéltem egy erdélyi román gyerekkel, váradi magyar srác tolmácsolt … kb. 25 éves … óriási Steaua-szurker … fogalma sem volt arról, hogy 30 éve megnyerték a BEK-et … kb. úgy volt vele, mint én lehettem “kisdobos” koromban, amikor hallottam a felnőttektől, hogy -akkori- 30-40 éve a Fradi KK-t nyert …

  • Kedves barátaim, mindent leí­rtatok, a legjobban talán Csupor István és “Boogie bácsi” nevű “sorstársaim” foglalták össze a lényeget. Ez GYALÁZAT! Ez SEMMI! Ez CSAPNIVALÓ!!! Ilyen teljesí­tmény után JOBB HELYEKEN nemcsak az edző távozik, hanem a felettesei is … köszönjük, szép volt … állami tí­zmilliárdokból összeizzadtatok egy bajnoki cí­met, de Lisztes Krisztián óta hányan kerültek fel a Fradi-utánpótlásból a válogatottba??? Jól tette a német up. edző, hogy kirúgott mindenkit a pixbe … OTT bűzlik igazán a hal … évtizedek óta … Kb. 40 év szisztematikus munkájával sikerült totálisan szétverni a világ egyik .legnagyobb utánpótlás-nevelő klubját … KÖSZÖNJÜK!!! Ha lesz időm, egyenként, NÉV SZERINT fogom mindenkinek megköszönni, aki ehhez a GYALÁZATHOZ -az elmúlt kb. 40 (!!!!!!) évben- nemcsak, hogy a nevét adta, hanem még jól meg is élt a tönkretételből … T. “Fradi”-edzők az elmúlt 40 évből, akik az utánpótlásban dolgoztatok! Kezdjetek már el egy tükör előtt beszélni! Okoskodhatunk mi, hogy Lamah í­gy, Ramirez úgy … NEM EZ A LÉNYEG!!! AZ AZ, AMIT TI (NEM) TETTETEK AZ ELMÚLT ÉVTIZEDEKBEN!!! Köpedelem banda … azért nem Doll és nem Moniz hibás, hogy egy olyan klub, amelyik 70 év alatt -- a világon párját ritkí­tóan- több, mint 100 válogatott játékost adott a világ egyik legnagyobb futballnemzetének, az elmúlt évtizedekben talán, ha 1-2 labdaterelőt tudott kiizzadni … EZ a magyar futball rákfenéje, sarokpontja, és nem az, hogy jól helyezkednek-e játékosaink egy paksi szögletnél …

    • Félek attòl, lacimadí r, hogy igazad lehet és az utí npòtlí s mí r az a lí b, amely nem szalad, az a kéz, amely mí r nem fog, az a fej, amely mí r nem gondolkozik és — az a szìv, amely mí r csak nagyon ritikí n dobog.

      És a lí b, a kéz, a fej és a szìv ott van még a testen.

      Csak mindig kevesebbet mûködik össze vele.

      Sají t uton jí r. Nincs köze hozzí . Elidegenednek mindkettôjük egymí stòl.

  • Szerintem a nemzektözi kudarc nem tett jòt a csapatnak.

    Be kellett lí tniuk a szurkolòknak, hogy bí r az akkori teljesìtmény itthon valahogy elmegy (“a sají t szòrakòzí sra”, ahogy ezt Lipòczi-Lí zí rné Gabriella ìrta), de nemzetközileg nulla.

    A nulla sajnos most a bajnoksí gra is kiterjedni kezd.

    Moniz idejében — az edzôví ltí s elôtt — egy megtartò balsikersorozat, egy halí leset a pí lyí n megtörte az edzôt és végül tí vozott az Üllôi ùtròl.

    Hasonlò mélyponthoz érkezhettünk.

    Most egy vak edzôví ltí shoz kezdhetnénk, de azok, akik a Moniz-korszakot visszasìrjí k, lehet pont akkor kiví ntí k a legjobban, hogy Moniz tí vozzék.

    A Rapid is bùcsùztatta az edzôjét. Nekik is mí r a fejük tetejére ment a tiki-taka és inkí bb tí madòjí tékot akarnak lí tni.

    A WAC elleni 0-1 meg nagyon is hasonlit a 1-2-hez.

    Jelenleg nem tartaní m a legjobb ötletnek menesztelni egy edzôt, akiben még mindig lehet meglepetéses taktika elrejtve.

    Egyetértek azzal, hogy a fiatalokat többet kellene jí tszatni.

    A sají t termelésünket meg tessék jobban megbecsülni.

    A kérdés az, hogy ki ví llalní  a felelôséget értük.

    Végül is — egy kikapott meccs utí n — az edzôt terhelné a legnagyobb felelôség.

    Hol van az utí npòtlí s ?

    Ahol az nincs, ott ki halnak az öregek és csak az idegenlégiòsokra lehet épìteni.

    De arra Sem, mert nem a legjobb jí tékosokat lehet Magyarorszí gra szerzôdtetni.

    A jelenlegi csapat most ùgy mûködik, mint egy test, melytôl leví gtí k a tagjainak nagyobb részét (ultrí k, jí tékosok) és amely ùgy él, mintha még a tagjai meg- és épp lennének.

    A lí bak, a kezek még mozognak, de nem ùgy tûnik, mintha kapcsolatban lennének a test mí sik részeivel.

    A fej meg…

    No, igen, a fej meg jelenleg mí shol van.

    A mùlt dicsôségeinel, a jövô sikereinél, csak nem ott ahol jelenleg kellene lennie neki.

    A Jelen problémí kní l és azoknak az orvosolí sí ní l.

    Hol is kezdjük ?

    A problémí k elején, közepén, vagy mí r végén jí runk ?

    • Kedves László!
      Azt í­rod: “a nemzektözi kudarc nem tett jòt a csapatnak.”
      Mutass nekem egy csapatot a világon, a világtörténelemben, akinek jót tesz a kudarc??? A kudarc = vereség, ami MINDENKINEK rosszat tesz! Egyesek azonban tudnak tanulni belőle (németek, hollandok, olaszok stb.), mások pedig a vereséget, a KUDARCOT felmentésként fogják fel:”jaj, hát azért vagyunk qtyák, mert “kudarcot” szenvedtünk, ez “nyomot hagyott bennünk”, ezért még xarabbak vagyunk, és ne is várjon tőlünk senki többet, mert a “kudarc nyomot hagyott bennünk” …
      így megy kb. Marseille óta … ez a szöveg még kb. 3-4 évig ismétlődik ugyanazon magyar klub ugyanazon edzőjének és játékosainak magyarázkodásában
      Kubaszov Úr! A TAO-pénzekből 5-6 év óta milyen utánpótlás jött össze??? Sorolja fel legyen szí­ves a világrengető tehetségeinket, akiket az Önök sasszemű -- és jól fizetett!!- gárdája felfedezett! Sorolja kérem, napestig!!!
      Tudom. Géczi, Páncsics, Juhász,Varga, Rátkai … ez EGY évjárat FRADI-NEVELÉSE volt!!!
      Ebedli, Nyilasi, Takács, Pogány, Magyar, Rab, Onhausz, Kelemen … ez meg egy másik! Ja, nem az Ön elnöksége alatt? Akkor bocsánat, Kubaszov et. … akkor ezek nem is voltak futballisták … és AKKORIBAN az edzők sem értették a dolgukat … a vezetőkről nem is beszélve … minden évben mindenféle Észak- és Dél-Amerikába, Japánba, Ausztráliába, Spanyolországba stb., egyéb rissz-rossz helyekre hí­vták a Fradit … valamit “nagyon rosszul csinálhatott” az akkori “menedzsment” … ma már hála Istennek, ŐK profik, jó pénzért … még Albániába is beengednek bennünket, mert muszáj … UEFA-előí­rás az oda-visszavágó … különben oda sem kellenénk … a vezetés viszont gömbölyödik, EZ a lényeg … HAJRÁ!

  • Én is úgy vagyok vele, hogy megint meg kellene í­rni a magamét, de már majdnem mindegy a véleményünk. Tényleg mindenki látja, hogy mi a helyzet csak Thomas és Palika nem? Ez nem egy formaingadozás, hanem alapból rossz forma. Nincs erőnlét, taktika, lendület kreativitás stb. Ez az edző felelőssége. Viszont ha már nem megy, akkor legalább játszassuk a fiatalokat, talán jövőre beérnek, ezt az idényt pedig áldozzuk be ( bár kí­váncsi lennék, ezt ki merné í­gy bejelenteni). Minden tiszteletem Gerzsoné, meg Csukáé Hajnal Tomié, de velük egyre távolabb kerülünk az általunk elvárt szinttől. Hiába senki sem fiatalodik, egyre kevesebbet fognak bí­rni. A fiataljainknak meg úgy kellene vágtázni a gyepen, hogy Gerzsonéknak félidőben cserét kellene kérniük fáradtság miatt. Szóval valamit nagyon meg kellene változtatni. Én is rettenetesen dühös vagyok Dollra, de nem tudom jó dolog-e egy bajnok, kupagyőztes edzőt elküldeni. Főleg úgy hogy nem tudom kit lehetne leültetni a kispadra. Ha lenne egy fiatal agilis Simon Tibi , akkor talán. De tud most valakit ajánlani valaki, aki tényleg ehhez a Fradihoz való? Én sajnos nem.

  • Kedves szurkolòtí rsak, fradisták:
    türelmesen néztem eddig kedvenc csapatom vergődését, de most már nem csak a cérna, hanem a remény is elfogyott!
    A következőket üzenem Thomas Dollnak:
    -- állí­tólag őt “jó edzőnek tartják”, én NEM, a következő számok támasztják alá álláspontomat:
    a következő eredményeket érte el a FERENCVÁROS:
    2015/2016. évi bajnokságban 33 24 4 5 69–23 +46 76
    2016/2017.évi bajnokságban a mai napig FERENCVÁROS 15 7 4 4 29 -- 22 25

    A számok önmaguktól beszélnek 2015/2016-os szezonban 33 mérkőzésen 5 vereség volt, 23 kapott góllal, 2016/2017.évi bajnokságban 15 mérkőzésből 4 vereség 22 kapott gól, az előző bajnokságban összesen 4 döntetlen, ebben a bajnokságban már 4 döntetlennél járunk.
    Thomas Doll úr: ezek eredmények, ne vicceljen Magyarország legnépszerűbb csapatával!

    Tisztelt edző Úr! minden belehet csapni csak a matematikát nem!
    Az előbb leí­rt eredmények semmi sikert nem mutatnak, ezt üzem Önnek, és a Vezetőségnek. Ha ők nem látják vagy nem akarják látni ezt az eredménytelenséget az nagyon szomorú és elkeserí­tő.
    Sürgősen edző csere kell amí­g nem késő.
    Nemzetközi eredményt mit ért el semmit, az nulla volt, és akkor még szépen fogalmaztam!

    Tisztelt edző Úr! Tisztelt Thomas Doll!
    Javaslom, ne a jövőt tervezze, hanem csomagoljon és és távozzon!!! ez FERENCVÁROS URAM!
    írom és üzem magyarul: távozz Thomas Doll.
    Ha nem fordí­tanák neki szó szerint akkor í­rom németül: Auf Wiedershen!

    Üdvözlettel: egy realista és fradista, egy személyben.

  • Kedves Sport- és Sorstársak!
    Mindenekelőtt: hajrá Fradi!
    Doll mester ezen a héten két nyilatkozatával nálam kií­rta magát, nemcsak a Fradi-edzők, de az edzők köréből is. Az egyik, ahogyan a Koroncó elleni kupameccsen történteket kommentálta, hogy hiába volt ott a Tábor, de az “ilyenekkel” nem lehet, nem szabad együtt ünnepelni, mert aki az elnököt szidja, az az edző “családját” szidja -- valami ilyen épületes baromságot mondott. De: a PL-ben, ha egy edző kiélezett helyzetben nem tesz meg mindent a csapat szurkolóiért, meddig maradhat edző? A játék talán a nézőkért volna nem? (Moniz, számtalan hibája ellenére, egy ilyen mondatot ki nem mondott volna!)
    A másik: “Rengeteg olyan játékosunk volt a pályán, aki az egy az elleni szituációkat meg tudja nyerni, mégsem mentek bele, ráadásul a kreativitás is hiányzott. Gyakorlatilag a szezon eleje óta nehezí­tjük meg a saját dolgunkat azzal, hogy egyéni hibákból adódóan gólokat kapunk. …”
    Először is: mutassa azokat a kreatí­v játékosokat? Éppen az a gond, hogy alig vannak ilyenek! Egy az egyben nem tud játszani egyik védőnk sem, vagy talán még Ramirez tudna, ha nem baloldali futó szerepben játszana, üresen hagyva a baloldalunkat. Sem Dilaver, sem Nalepa, sem Pintér, sem Leandro, sem Hüsing… Akkor milyen egyéni hibákról beszél Doll? Szervezetten az egész védelmünk átjáróház! Ahogy Boogie bácsi í­rta: Mateos és Pavlovics óta leépülés a védelemben! Jó, Sváb Danit még Moniz küldte el, Ramirezt pedig Doll hozta, de kezdenek felértékelődni a korábbi, elküldött játékosaink! Biztos, hogy nem kellett nekünk Bönig, még tartaléknak sem? így ő is eljátszana a védelemben, mint az újak! (Igaz, őt is Moniz hozta, és az sem védte meg, hogy német…) Miért nem hozzuk vissza a kölcsönadásból a Csilus fivéreket, Harist, stb.? Ők legalább a mi fiaink, ennél biztosan nem játszanának rosszabbul!
    A játszó játékosaink: a 38 éves Gerzson, Gera Zoli, a 35 éves, folyton sérült Hajnal Tomi. Böde képes megtartani a labdát, erre a nyakára tolja Doll mester az anti-Müller Djuricint, aki csak véletlenül szerez gólt. És nem Busai játszik, aki erős is, gólveszélyes is. Mi van Varga Rolival, az NBI egyik leggyorsabb játékosával? Miért nem lehet megtalálni Radó helyét? Miért nem posztra igazolunk, nem pótoltuk sem Somaliát, sem Nagy Ádámot később! Elengedtük Lamah-t, meg sem próbáltuk megtartani. Mert problémás játékos… Hol lett volna a PSG Imra nélkül? Nem inkább arra kéne figyelni, hogyan lehet kezelni a “problémás” játékosokat? Mi a gond Gyömbérrel, hogy csak 20-25 percekre kap szerepet? Hol van a legendásan jó kispadunk? Milyen edzésmunkát végeznek a játékosok, ha állandóan ilyen sok a sérült? Mi van Batiz Bencével? Állandó kifogás, hogy nincs irányí­tó játékosunk, ha Hajnal sérült. Miért nem kellett Holman Dávid? Nem lett volna érdemes legalább kipróbálni?
    Nincs mit ragozni: ez a csapat sajnos egy sereg olyan játékosból áll, aki ha akarna, akkor sem tudna magasabb szinten játszani, és ha váltás lenne az edzői poszton, körülbelül hat játékost kéne azonnal kicserélni vagy elküldeni! A legnagyobb baj tényleg az, hogy a jétékosok jó részéből hiányzik a Fradi-szí­v, í­gy akárhol eljátszhatna, de éppen nálunk ez nagyon kevés. De ha leég, legfeljebb máshova igazol…
    Hogyan lehet egy ilyen csapattal azonosulni? És mennyi idő telik még el, mire végre lépnek a vezetők? Mert ezeket a gondokat már kora tavasszal próbáltam itt boncolgatni, mi lesz a nemzetközi mezőnyben (tudjuk az eredményt), mi lesz az ősszel (ezt is látjuk)? Lehet reménykedni, hogy majd tavasszal, mert a hátrányunk még nem olyan nagy, de ezzel a csapattal és ebben a felállásban tavasszal sincs sok reményünk!
    Még egyszer: csak azért is Hajrá Fradi!

  • Kedves szurkolòtí rsak:

    A mai technìkí val minden meccset nem csek fel lehet venni, hanem tanulmí nyozni lehet nem csak egy csapatot, hanem egy edzô taktikí jí t és munkí jí t is.

    Hogy í llìt fel ? Hol vannak az erôségei, hol a gyengéi ?

    Hí rom év utí n egy edzô meg — ez természetes és emberi is — nem tud mí r ùjat alkotni. Az ellenfél meg ki tudja szí mìtani az edzô minden egyes lépését és ismeri az ellenség összes jí tékosait is.

    Doll ebben nem tesz kivételt. Ilyenkor az élmezônyben lecserélik az edzôt, jön egy mí sik, a jí ték hí rom (vagy kevesebbet) év utí n megismétlôdik, stb.stb. stb.

    Szerintem igazsí gtalansí g elví rni tôle azt, amit az élmezônyben Sem lehet elví rni. És, kérem, hol van a Fradi az élmezônytôl ?

    Az elkeseredettséget megértem, bí r nem lí thattam a meccset (jobb is).

    Nekem két kérdésem lenne: Melyik ùj edzôvel nyernénk megint bajnoksí got ? Nem-e lenne jobb türelmesen kiví rni, hogy mi és az a mi hogyan alakul ?

    Hozzí  szeretném fûzni, hogy az igaz, hogy Doll-ní l jobb edzôk is vannak. De el is birní nk azt; nem csak pénzel, hanem jí tékostartomí nyal is ? `Becsüljük meg legalí bb azt, aki kitartott mellettünk, jòban és rosszban.

    Hozzí fûzöm Doll utolsò nyilatkozí t. Ezt a nyilatkozatot nyugodtan a Rapid edzôje (Mike Hüsgens) is kimondhatta volna. Doll nem í llhat be jí tékosként

    “Rengeteg olyan játékosunk volt a pályán, aki az egy az elleni szituációkat meg tudja nyerni, mégsem mentek bele, ráadásul a kreativitás is hiányzott. Gyakorlatilag a szezon eleje óta nehezí­tjük meg a saját dolgunkat azzal, hogy egyéni hibákból adódóan gólokat kapunk. …”

    A bécsi zöld-fehéreknél is ravaszkodnak jelenleg. Nem mennek bele a pí rharcokban és furfangal (ahogy ezt Besics fogalmazta akkor) akarnak, erô helyet focizni. Azhelyet folyik az ide,oda adogatí s a görcsös kombiní ciòs jí ték, ami soha Sem (!!!!!!!!!!!) Volt a zöld-fehérek jí téka (inkí bb a gyors szélsô).

    Aztí n az ellenfél leparkolja a busszí t a kapu elôtt …

    Hogy jí tszunk tí madòfocit egy olyan csapatal, aki nem jön ki a busszí bòl csak akkor, mikor kontrí zni tud ?

    Ez nem nyilt sisakos jí ték.

    A zöld-fehér erkölcs meg tiltsa a kontrí kra épülô jí tékot.

    Hûek kell, hogy maradjunk sají t magunkhoz. Akkor is ha veszitünk.

    Hüek kell, hogy maradjunk ahhoz az emberhez, aki szintén hû hozzí nk. Akkor is ha veszìtünk.

  • Tisztelt szurkolótársak!
    Még mindig megmenthető megnyerhető a bajnokság egy jó őszi hajrával utána jó téli felkészüléssel és egy huszáros tavasszal.De nem hit, akarat, és szí­v nélkül ahogy tegnap játszottunk.Maga volt a borzalom lehet váltani kell az edző személyében.Hajrá Fradi!

  • Kedves Lalolib! Sok mindenben egyetértünk, egyben nem. Tegnap Pintér volt az, aki a legkevesebbet hibázott, tudom ez nem nagy szó, de a kevésbé rosszak közé tartozott, ellentétben a diósgyőri meccsel, ahol mindkét gólban benne volt.
    Hetek óta mondom, mondjuk, hogy valami nagy probléma van a csapat körül, de csak a szép nyilatkozatokat halljuk. Ramirez például miért nem játszott, talán Horváth Ferivel itta meg a pertut? Helyette a hetek óta sérüléssel bajlódó Leo játszott, nagyon gyengén. Dilavert már az első gólnál le kellett volna cserélni Lovrencsicsre, amikor a félpályánál elpasszolta a labdát, akkor nem lett volna lehetősége a második gólt “előkészí­teni”, közelről nézni Bartha Laci trükközését az alapvonalon. Mindent összevetve, borzasztóan éreztem magam tegnap, még a bí­rót se nagyon volt kedvem szidni…
    Mély a gödör! Most majd jól kihasználjuk a szünetet, rendet teszünk a fejekben…
    Azért még mindig: Hajrá Fradi!

    • Kedves Kinizsi
      ¨
      Végre Pintér is megkapja a dicséretét. A leg kevesebben feltûnô Fradistí k közé tartozik.

      Ha meg a TV lencséje rí  összpontosul, akkor “véletlenül” mindig valami hiba csùszik be.

      Pedig a TV lencséje nem lí tja, hogy mit csiní l még a pí lyí n.

      Pintér az egyike (Dibusz mellett, ha formí ban van), aki nyugodtsí got tud bele vinni a csapatban.

      Ô ott van. Sokszor ez is mí r elég.

  • Szép volt (kupagyőzelmek, főleg a Vidi elleni négy-null), jó volt (bronz, ezüst, arany), eredményes volt (75% fölötti mérleg 2014 eleje óta bajnokikon), de most váltani kell!
    Doll helyett más vezetőedző kell!
    Felállt védelem ellen a játékunk nulla; nincs sebesség, ahogy tegnap is láthattuk (meddőség, mint a Partizán ellen). Alibi passzok, azok vannak, de minek? Tegnap már a technika sem működött; ha az átvételkor igazí­tani kell a labdán, máris oda a tempóelőny. Jó játékos a labdaátvétellel szokott lépéselőnybe kerülni. Ha nincs taktikája a sündisznószerű védekezés ellen, akkor Doll helyett más vezetőedző kell!
    A Mateos -- Pavlovics duó fokozatos kiszorulása óta gyengül a védelmünk közepe és erre most már Dénes is ráment. Csak egy pontrúgása volt tegnap a Paksnak; köszönjük meg, hogy fölé fejelték … Mert a védelem megint nem volt sehol … Ha ennyi után sem sikerül a védekezés alapjait beleverni a csapatba, akkor Doll helyett más vezetőedző kell.
    Somalia pokoli gyors volt; dicsértük Dollt, amikor betette szűrőnek, nem lehetett lekontrázni a csapatot. Utána más stí­lusban átvette Nagy Ádám a szerepet, de a pótlása nem sikerült. Sem játékossal, sem játékrendszer módosí­tással. Ha nem képes új szisztémát kitalálni, akkor Doll helyett más vezetőedző kell!
    Az igazolások azóta semmilyen poszton nem sikerülnek. Djuricin az anti Gerd Müller: 90%-al kihagyja a helyzeteket, nem berúgja. Doll nem látja a leigazolt játékos valós tudását? Nem győződik meg róla, hogy mit lehet vele kezdeni leigazolás előtt? A tények ezt mutatják. Akkor viszont Doll helyett más vezetőedző kell!
    Mit gyakorolnak edzéseken? Pontrúgás elleni védekezést? Leütközést a középpályán? Felállt védelem széthúzását valódi szélső játékkel, alapvonalra leví­ve a labdát? Keresztmozgást a védelem előtt, gyors beindulásokkal? Bevállalni egy az egyben a játékot, amiből még egy kapu közeli szabadrúgás is kijöhet? Létszámelőnyt szerezni abból, hogy valaki föllép a hátvédsorból? Ezeket nyilván nem, mert akkor, ha mást nem, de legalább javulást látnánk ezekben a játékelemekben. De valószí­nűleg németül vagy nemzetközül a Fradi szí­vet sem lehet megdobogtatni. Ha viszont erre nem képes, akkor Doll helyett más vezetőedző kell!

    De a legszomorúbb, hogy mindezt mindenki látja kí­vülről …

  • Próbáltam nekikezdeni valami nagy dirr-durral ,de nem megy.Röhej,ez az egész.Youtube-on néztem meg az összefoglalót.Vicc az egész.Kapusunk 0 védelem 0 középpálya 0 csatársor 0.
    3 hely….ebben a bajnokságban.
    Na pont az ilyen hasonló mentalitás miatt -vezetői,játékos szinten egyben-alig vannak nézők.
    Amí­g a sorra megbukott edzők,szakmai stáb-Bognár,Várhidi,Egervári és adják a kulcsot egymásnak állandóan-ne is várjunk semmit.
    Dárdai Pálon kí­vűl itt nincs semmi szakmai hozzáértés.
    Persze az alapokat Ő már kint sajátí­totta el.

    Megint í­rhatom”szerencsére” az internet révén lehet nosztalgiázni.

    Hajrá Fradi

  • Thomas Dollnak üzenem: Auf Wiedershen!
     
    Senki ne jöjjön nekem a tavalyi ősszel, más se lehet pozití­vumként felhozni mellette, pontosabban még a magyar edzői karból is nehéz lenne olyat találni, aki nem nyert volna bajnokságot a tavalyi NBI-ben azzal a kerettel és összetevőkkel, amibe beleértem a többi csapat vergődésétől a fülünkről is bepattanó labdákat.
     
    Nem tudom, hogy mennyit kellett volna még Lamahnak fizetni, de a Hajnal, Hüssing, Trinks hármas béréből biztos futotta volna rá, csakhogy Ő problémás játékos , hangulatember, akinek NINCS HELYE A MAI FRADIBAN a vezetőink szerint, ahogy nem volt Abdinak, Leónak sem. Tudom neki is volt sok üresjárata (ma csak az van 11 játékosnak), rossz meccse, de tudott, tudtak valamit, amit mi bizony nagyon szerettük, a JÁTÉKOT, mert ma az nincs.
     
    Tudunk, pontosabban játszunk egy olyan agyament hátra passzolgatós játékot, amiből még Ussian Bolt sem tudna elindulni, pár hét gyakorlás után, mert mindent kiölnének belőle egy válogatott szünet alatt.
     
    Apropó Thomas: Most már egy hét is elég volt, hogy ezt a produkciót lássuk?
     
    Állí­tom, hogy nem venné senki a fejét a Fradi edzőjének, ha hétről hétre támadni akarna, az európai foci helyett, amit láttunk hová vezettet a nemzetközi porondon, csak látnánk egy kis játékot hétről hétre a szenvedés helyett.
     
    Thomas tegnap sem vállaltad a felelősséget, hanem a játékosokra toldat megint!
     
    Légyszi néz magadba és ha igazán volna vér a pucádba, illetve kellenél valahová máshova, akkor add meg a lehetőséget, hogy távozol és beláthassam (-suk), hogy tévedtünk!

  • Tisztelt Ferencváros Vezetősége!
    Valamit lépni kell lassan.Már oda jutunk,hogy a nagy nemzetközi kupában megtörtént ‘menetelésünk” a bajnokságban bemutatott “menetelésünket” is felülmúlja. Szóval nagyon égünk ebben a silány magyar bajnokságban, és ennek önök az okai! Igen,Pali! Te és Doll,sőt ki merem jelenteni,hogy Kubatov is felelős a saját,hát hogy is mondjam erősen megosztó politikai és klubelnöki személyével.
    Ez az utóbbi “jó tét” lélek szkennerrel sikeresen megfelezte a szurkolótábort, a másik felét Pali “sikeres” igazolásai és Doll mester játékrendszere üldözte el.Most hogy már a TV sem adja ezeket a “nagy” derbiket amiken még a kiesőjelöltekkel szemben sem biztos a három pont,í­gy legalább nem látjuk hogy süllyedünk el a dicstelenség posványában.Szóval váltani kell, ideje lehetőséget adni egy másik edzőnek.Mondjuk Lipcseinek, legalább ő magyar és van annyira jó edző hogy tudná fanatizálni a játékosokat.Lehet hogy ez a baj?Kubatovnak túl fanatikus Fradista lenne……,ha igen,legalább Gábor megint az asszony szoknyája mögé bújhatna….

    Bocsika! Álmodoztam egy kicsit….

Hozzászólás a(z) Fradi 43 bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

03.31.18:00 TV:M4Sport
04.03.20:00 M4 Sport MK-negyeddöntő
OLDALAK
04.07.14:45 M4 Sport
04.14.16:30 M4 Sport
Novák Dezső utánpótlás emléktornák
Categories
FOTELSZURKOLÓ