Boszankodí sok böjtkor – Hajrí  Fradi, csim-bum, gòl !

5 hozzászólás a(z) Boszankodí sok böjtkor – Hajrí  Fradi, csim-bum, gòl ! bejegyzéshez

  • Az elmùlt „böjtkori boszankodí sok“-ban szerintem,egy dologra, nem tértem ki kellôképpen és ez szorosan függ össze a most uralkodò globazilí dò ideològií kal.

    Ezért egy mí r az Ògörögök és a régi Ròmaiak késôbb meg a Kereszténységbeis í tvett jelképhez szeretnék felhaszní lni: A Testre és a test tajgaira és azoknak a viszonyaira az egészhez és a fejhez.

    A Fradizmusra kitérve az ideològií k mindegyike a test egységébôl indulnak mí r ki. A test az ész rabszolgí ja is kiszolgí ltatja. Az „egység“ a fontos a tagok nem fontosak és létjogosultsí gukat csakis a fej diktatùrí jí bòl vehetik. A fejnek vannak alí rendelve. A tagok csak kivezénylôk. Nem jí rulhatnak hozzí  az egész test feladataihoz.

    A fej ìgy egy diktí tor, aki mí r nem az egész test érdekét szolgí lja, mert nem veszi valòjí ban igénybe a test egyes részeinek a közremûködéshez alkalmas önértékét és teljesìtményre valò képességét. Ezzel pedig í rt a tagok önérzetének és valòjí ban az egész testnek is.

    A test egységét ìgy nem a tagok alkossí k, hanem egy egység, melyet egy ideològia akar elôteremteni. Az emberi természet ezt a tagkénti mûködést mint feladatot kiví nja és szükségleteinek egyikének érzi. Ezért ìrtam azt, hogy az ideològií k nem az emberek szükségleiteibôl indulnak ki. Csak korbí csal lehet, szerintük, elérni amire az ember önkényten ùgy se viheti rí  magí t.

    Az ideològií knak ezért a Ferencví ros tüske a szemükben, mert a Fradi bebizonyìtotta, hogy az embernek nem kell a korbí cs, hanem az még rí adí sul kí ros is.

    Orbí n Viktor mai szép és szí momra nagyon tanulsí gos beszédjéhez a következôket szerettem volna hozzí fûzni. En kìvülrôl tekintem a Magyarorszí gi fejleményeket, és bizonyos dolgokat nem lí thatok helyesen, mert nem élek Magyarorszí gon, bizonyos dolgokat azonban lí tok, amit csak egy bizonyos tí vlatbòl lehet lí tni.

    Az Ember nem azért ember mert Magyar, hanem azért Magyar, mert ember. Szereti az értelmet és ezért szereti értelmét a magyar szònak, szereti a zenét és ezért szereti a magyar zenét is.

    Megint a tagokní l vagyunk: A legalsòbb tagokon épül az egész. Ertelem nélkül nem értik a szòt,
    és akkor a magyar szòt sem értik. Az alapban értelem nélkül nincs szò sem, mert hií ba babrí lní nk, ùgy sem értené meg senki egymí st, és ezért érdemes beszélni.

    Az elsô haza az értelem. A mí sodik mí r az lehet amelyben meg is érthessük egymí st, vagyis a szò. A csecsemô még nem tudja mi a magyar szò, de tudja hogy a szò valami, amit fel lehet fogni és meg lehet érteni. Az alapban rokonok vagyunk minden néppel. A harmadik értelemben mí r ott a haza, ahol az a fontos mit beszélünk. Minnél magasabbra szí lunk a létrí n, anní l többet mí r természetesnek veszünk (vagy, nem veszünk mí r észre).

    Legyünk ôszinték: az igazi nagy alkotí sok azok, akik bí r magyar nyelven ìròdtak, de az egész emberiség értékévé ví ltak. Sajnos a Magyar nyelvet nem sokan értik. Ezért kevés barí taink vanak Euròpí ban.

    A legtöbbit minden nemzetrôl elmondhasuk. Ez minden mí s nemzetre is vonatkozik. Ez minden ideològií ra is vonatkozik. Az ideològia szivesen megfordìt valamit ami ìgy igaz, fordìtva azonban nem. Az igazsí g meg azon lehet érszrevenni, hogy fordìtva is igaz még.

    A Ferencví ros azért Magyarorszí g kiví lò csapata, mert a vilí gnak vilí gklasszist adott. Ahol a Ferencví rost emlegetik fôleg ezért emlegetik.

    Mikor azt ìrtam, hogy a Ferencví ros nem hòdolt be az ideològií knak, akkor erre gondoltam. Az erkölcs emberfeletti feladat. A nemkeresztény òkori tí rsadalmakban is az istenek ají ndéka volt. A polgí ri tí rsadalomnak, akkor, mikor az FTC-t alapìtottí k pont a legnagyobb veszélyei kerültek balròl és jobbròl. A polgí ri kultùra, a 19. szí zad végén, szìvesen vette magí t körül az Antik dolgokal. Vilí gpolgí rok voltak. A gimní ziumokban az emberiség értékeit tanìtottí k.

    Az emberfeletti (és tôle független) isteni ají ndék egy emberfeletti feladatban és annak a teljesìtésében talí l egy ví laszra. Erkölcs, feladat és teljesìtést (a Ferencví rosní l a tùlteljesìtés) ìgy nehéz elví lasztani egymí stòl. Az 1/1 sose lehetséges; az ½ csak fél, a ¾ mí r nagyon jò, a 10/11 mí r majdnem egy 1/1. Mire tanìtanak a szí mok ? minnél több fent anní l közelebb kerül az 1. Minnél több tagokban az erkölcs anní l inkí bb elérhetô az ideí lis (sosem elérhetô, de megközelìthetô) erkölcs. Az erkölcs az 1/1. Vagyis az ember tökéletesen megfelel a feladatí nak amiért itt van a földön. Örök feladat.

    Az erkölcs nem tény. Mindig megkisérendô feladat. A zöld-fehér szìn egy kihiví s és feladat, hogy a legjobban a zöld-fehér szinekben szolgí ljí k ezt az istenadta ají ndékot és feladatot. Aki hû marad feladatí nak az hû marad Istennek és magí nak is. Ezt mí s csapatban is megpròbí ljí k. Ezért nem szabad lenézni a mí sikakat. De miní lunk teljesìtik a legjobban. Itt a szerénység butasí g, hiszen nem tényrôl beszélünk, hanem feladatròl. Ezt minden meccsnél be kell bizonyìtani az igazi Fradistí nak. Egyszer sikerül, egyszer nem. De a zöld-fehér szìn az azt jelenti, hogy csak a maximumal elégszik meg.

    Nem az egység í ll a test kezdetét, hanem az egyes tagok önfelí ldozò munkí ja és szereposztí sa alkossí k a test egységét. Vagyis nem az ideològií bòl („egység“), hanem az eggyes testtagok alkossí k azt. Nem az egység rendelkezik az egyes tagokal, hanem az egyes tagok irí nyulnak (felelôségérzôen) a közös feladatok elvégzése felé és csak ìgy alkothatnak egy egészt. Csak a közös feladatbòl lehetséges az egyetértés.

    A közös azonban nem zí rhasa ki az egyénit, aznélkül, hogy a közös ne menjen tönkre. Ez Cato: Az ideològia az Caesar.

    Az erkölcs valòjí ban nem ismer hatí rokat. (Nem az internacioní lét akarom elénekelni). Mí s ember fiai épp ùgy meg szeretnék és meg is akarjí k közelìteni mint mi. Ebben igazí n egyet érthet a Fradi, a Rapid, a Slavia …. Az egyetértés, ùgy mint a Szentlélek, nem ismer hatí rokat.

    A fej feladata ebben az értelemben nem tér el alapjí ban a mí s tagok feladatí tòl sem. A fej a közösen ví lalt feladatok felé irí nyul, ùgy mint a lí b és a szem is valòjí ban azt teszi. A feladata egy mí sik, mint a lí bé. A fej hozza kapcsolatba a tagokat a mí s testekel, vagyis a nagyvilí ggal.Ô teremti ki a közös kapcsolatokat. A fej feladatí nak a jelentôsége nem csak (de ott is) magí ban í ll, hanem az egészért.

    A Magyar labdarùgí sban is a Fradinak egy testrésznek muszí j hogy legyen. Csak akkor tudja teljesìteni a feladatait. A feladatkörét bí r meg szabad hogy hatí rozza az MLSz, de nem szabad beleszòlnia abba, hogy hogyan oldja meg feladatait. En a Ferencví rost a Magyar foci szivének lí tom. Ott pumpí ljí k a vért minden testrészbe. A Fradi nélkül nincs Magyar labdarùgí s. Lehet, hogy nem mindig a legokosabban cselekszenek a Fradistí k, de ott van a lelkesesés. Mit ér az okossí g a szeretet nélkül ? Csak az az ember lehet lelkes, aki szeret is.

    A Magyar labdarùgí s meg egy testrész a vilí g labdarùgí sí nak.

    Nincs feladat viszony nélkül. Szerintem – ha sok jò dolgon pròbí lkozik is a jelenlegi Magyar kormí ny – itt vigyí znia kell nagyon.
    Ahogy most egy kicsit foglalkozni kezdtem a Ferencví ros történetével, ùgy tûnik nekem – ebben lehet, hogy tévedek, hogy a Ferencví rosban a tagok szabadsí gukra, önfegyelmükre, önfelí ldozí sukra, röviden az emberi erkölcsre, volt bìzva az egész test szolgí lata. A Ferencví rosban sportolni ìgy egyértelmû volt (önértékû) tagként az egész szolgí latí ba lépni. Az volt a legértékesebb ember az FTC-ben aki , ebben a szellemben, a legjobban teljesìteni tudta A cspatat lelkesedése az eggyes csapatrészek lelkesedésének több mint a szummí ja: ìgy a 1+1-bôl a 3 lesz.

    Ha az egyik lí b fí jt, ezt az egész test érzi (A fej is).

    Vagyis a lí bnak nem kellett még az ész szerepét jí tszania. A kéz nem kényszerült a fej szerepének a betöltésére sem. A lí b meg volt bìzva, hogy lí bként jí ruljon hozzí  az egész test összfeladatí nak a megoldí sí ra. Ahol a tagokra bìzzí k a feladatokat, ott meg is kell, hogy bìzzanak bennük. Egy fiatal embernek nics jobb kiindulòpontja, mint mikor megbìznak benne. Csiní ld ùgy ahogy te jònak lí tod, akkor az egész csapatnak is jò lesz.

    Ez egy keresztény, republikí nus és demokratikus felfogí s, melyben az az élet- és í llamfelfogí s kap helyet, hogy a tagok egyenrangùak, megvan nekik a maguk méltòsí guk és feladatuk, mely kettô fogalom szétví laszthatatlan egymí stòl.

    Habsburg Otto kedvelt kimondí sai közé tartozik, hogy a kirí lynak az a feladata, hogy megvédje a polgí rait a kormí nyuktòl. Ebben némi igazsí g van. Az egység uralma az egyes tagok roví sí ra megy.

    Nem szabad az egyes tagoktòl elvenni azt a feladatot, melyet csak lí bként, fejként, szemként tudní nak ellí tni. Nem szabad ôket az ész feladataival tùlterhelni.

    Miért van olyan kevés egyéniség a jelenlegi csapatban ?

    Bí r rí d van bìzva, hogy mindent (és többet) teljesìtsél, amire lí bként képes vagy. Ne nézd le magadat, mert nem vagy fej, vagy szem. Es ne nézd le a mí sikat se ezért. Te a te posztodon épp ùgy a legnagyobb feladattal vagy megbìzva mint a mí sik. „Fô a gyôzelem“. Az erkölcs gyôzelmére gondolok itten. A szurkolò az, aki hisz abban, hogy az erkölcs és a Fradi gyôzelme szétví laszthatatlanok. Az erkölcsel szemben mérik az eredményt. Az 1/1 nem reí lis: Az ½ nem méltò: …Ez utí n minden lehetség, és mindennek muszí j hogy lehetséges maradjon, ha nem valamilyen Fradi-ideòlògia (A pénz, a hatalom, a dicsôség vagy mí s ideològií nak) akar bedôlni az ember, hanem mégis a földön akar jí rni.

    A lí b nem azért alí bbrendelt, mert nem szem vagy fej. Kell, hogy legyenek ùjbòl olyan jí tékosok, akik képesek az alkotí sra, de ehhez bizalom, és nyugodtsí g kell. A tények diktatùrí jí t nem ùgy rí zza meg az ember, hogy becsukja a szemét, hanem kicsiben meg pròbí lja ví ltoztatni.

    Magyarorszí gon jelenleg nincs Messi vagy Ronaldino. Nem is lehet. Azonban fel kellene ruhí zni a most felelôséget ví lalò embereket azzal a bizalommal, hogy „Fradi volt és Fradi lesz…“ Jelenleg a Fradi csak van. De ennek nem muszí j ìgy maradnia. A tények addig uralkodnak, mìg nem ví ltoztatnak rajtuk. Addig uralkodnak, mìg hisznek abban, hogy elôzô tények befolyí solhassí k a jelen meccset. A labda gyorsabb minden jí tékosní l. A jelenlegi meccsben adòdò helyzetek erôsebbe k minden elôzô ténynél. Fô a gyôzelem. Nem a vilí got kell legyôznünk, hanem kishitûségünket.

    Az ész foglalkozon a valòsí gal, az emberi kapcsolatokal és alkossa és talí lja meg a megfelelô körülményeket, melyben a tagok méltòsí gukhoz megfelelôen el tudjí k lí tni feladataikat és meg tudjí k tartani méltòsí gukat. Erre hivatott, mert erre alkotott.

    A Ferencví ros akkor jí tszik rosszul, mikor a pí lyí n a jí tékosoknak a lí b, a szem, a szìv szerepe mellett még az ész problémí ival is foglalkozniuk kell. Amikor egy jí tékos egy önví lalkozò és a sají t érdekit is kell, hogy képviselje, akkor tùl van terhelve és nem tud teljesìteni.

    Vissza kellene adni a Ferencví rosban a tagoknak ùjra a feladatukat és annak a méltòsí gí t és vele jí rò méltòsí gérzetét is. Te nem akí rmilyen csapatnak rùgod a bôrt. Ne az ész pròbí lkozzon a lí b szerepében. Ne a fejünkön jí rjunk, hanem a lí bunkon.

    A tények ott tudjí k megbénìtani az embereket és ott uralkodnak rajtuk, ahol feladtak az egyéni tagokra bìzni a feladatokat . A szocializmus nagy í tka, hogy a tagok kezükbôl kivette a feladatokat és a felelôségérzetet. Méltassuk a tagokat a Ferencví ros egész feladatí nak a hozzí jí rulí sí hoz. Csak a közös feladatban születhet egyetértés.

    Bìztassuk azokat akik ezt megteszik. Biztatni csak olyan embert lehet, akit méltatunk is egy feladat elvégzéséhez.

  • Szia hunor:

    Nem vallí selméletrôl akartam elsôsorban ìrni. Mivel magam katolikus vagyok itt talí n elfogult is voltam meg akarlak nyugtatni, hogy nem akartalak megsérteni, ha mí s vallí son lennél. A Rapidal együtt a Ferencví ros az a csapat melynek szurkolni mí r vallí si méretûnek nevezhetnénk.

    Mindig érdekelt, hogy ez miért is van ìgy. Azonban nem hiszem, hogy boszankodí saimban egy megfelelô ví laszt adtam volna erre a kérdésre.

    Amit talí n még hozzí  szeretnék fûzni, hogy Magyarorszí gon a nemzet és a katolikus vallí s nagyon szoros kapcsolatban vannak egymí sal. Ha merész is azt mondani, hogy a hí rmas E-betûknek egyesszí ma onnan ered, még fel lehetne tenni kérdésnek.

    Te is az egy Fradit az egy értékrendel hozod kapcsolatba. En is valahogy ezt pròbí ltam megtenni.

    Nincsenek sok Fradik, egy Fradi van. Nincs a pénz Fradija, nincs a média Fradija, nincs a …Fradija. De ezt nem jelenti azt, hogy ne lenne a pénz Fradija is, a média Fradija is…. De mindegyik Fradiknak az egy Fradi legyen a kiindulòpontja.

    Ha az ember hû marad magí hoz, akkor tùléli a sivatagot is.

  • Szia lalolib: Nagy megtiszteltetés szí momra, amit és mert ìrsz nekem.

    Ha azt ìrod, hogy visszaadtam valamit neked, akkor mégis nagy a remény, hogy valamit érintettem “bosszankodí saim”-ban, ami mégis volt és mégis lesz, amìg Fradi lesz. Nem vagyok biztos abban, hogy mi is volt az, de az a fontos, hogy benne volt. Ezért is megérte a bosszankodí st.

  • Remek irás, Laci!

    Annyit fűznék hozzá, hogy a Fradi nem katolikus, hanem magyar és keresztény. A kereszténység túlmutat a katolicizmuson, a kereszténység értékrend érdekcsoportoktól és dogmáktól, politikától és hatalomtól függetlenül. Ezt az értékrendet kell visszaállitani családokban, közösségekben, a lelátón, a klubházban, az öltözőben és akkor a soraidat kiegészitve nem lesznek Fradik, csak egyetlen és igazi Fradi.

  • A szombati sokk után, egy napi csendes elmélkedés után, jó volt olvasni a soraidat Laci! Valamit visszaadtál abból, ami az elmúlt években teljesen elveszni látszott.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

03.31.18:00 TV:M4Sport
04.03.20:00 M4 Sport MK-negyeddöntő
OLDALAK
04.07.14:45 M4 Sport
04.14.16:30 M4 Sport
Novák Dezső utánpótlás emléktornák
Categories
FOTELSZURKOLÓ